Articolul 6: Rezervările
1. Condiţiile rezervărilor
a) Rezervările sunt efectuate de transportator sau agenţii săi autorizaţi. Confirmarea rezervărilor se va face funcţie de disponibilitatea de locuri. La cererea pasagerului, transportatorul îi va furniza acestuia confirmarea în scris a rezervării.
b) Anumite tarife pot impune limitarea sau anularea dreptului pasagerului de a schimba sau anula rezervarea facută.
2. Termen pentru emiterea biletului
Transportatorul poate anula rezervarea fără preaviz dacă pasagerul nu a achitat biletul în termenul specificat de transportator sau agentul său autorizat.
3. Datele personale ale pasagerului
Pasagerul recunoaşte că a furnizat transportatorului datele sale personale în scopul efectuării rezervărilor, emiterii unui bilet, obţinerii unor servicii auxiliare, facilitării procedurilor de graniţă şi asigurării accesului oficiilor guvernamentale la aceste date.
În acest sens, pasagerul autorizează transportatorul să reţină aceste date şi să le transmită oficiilor proprii, agenţilor autorizaţi, altor transportatori, furnizorilor de servicii auxiliare sau autorităţilor guvernamentale, indiferent de ţara în care îşi au sediul.
4. Rezervarea locului in avans
4.1. Selectarea locului in avans este disponibila pe zborurile operate de TAROM, avand posibilitatea de a alege o anumită categorie de locuri (culoar, fereastră sau scaun de mijloc, scaun cu spatiu suplimentar pentru picioare sau un scaun la iesirea de urgenta). Rezervarea in avans a locurilor (contra cost) nu este obligatorie si este valabila doar pentru zborurile operate cu aeronave TAROM.
4.2. La check-in sau cand este utilizat serviciul ‘Check-in online’ este posibila solicitarea unui anumit loc, altul decat cel alocat automat, doar daca acel loc este inca disponibil. Transportatorul va depune eforturi rezonabile pentru a satisface cerinţele de alocare a locurilor, dar nu poate garanta alocarea unui anumit loc, chiar dacă Rezervarea este confirmată pentru respectivul loc. De asemenea, nu este garantat numarul locului achizitionat ci doar categoria selectata (fereastra, culoar, iesire de urgenta sau loc cu spatiu suplimentar pentru picioare)
4.3. Transportatorul îşi rezervă dreptul de a modifica alocarea locurilor în orice moment, inclusiv după îmbarcare, din motive de operare, securitate sau de siguranţă, sau din motive de Forţă Majoră. Daca rezervarea in avans a unui anumit loc a fost platita si zborul a fost anulat, sau a fost modificat tariful cu unul pentru care rezervarea in avans a locului este gratuita sau locul selectat a fost realocat intr-o alta categorie de locuri din motive de siguranță sau operaționale, transportatorul va rambursa costul categoriei de loc platit. Transportatorul nu va rambursa suma platita pentru rezervarea in avans a locului daca pasagerul modifica sau anuleaza calatoria din proprie initiativa, daca pasagerul a fost promovat voluntar prin plata unei taxe speciale la aeroport sau involuntar in cabina “Business” sau daca pasagerul a oferit informatii incorecte cu privire la capacitatea acestuia de a utiliza un loc la iesirea de urgenta.
5. Reconfirmarea rezervărilor
a) Transportatorul va informa pasagerul dacă este necesară reconfirmarea rezervării pe un zbor în continuare sau de înapoiere şi în ce condiţii se va efectua (termen, modalitate). În cazul în care transportatorul solicită pasagerului să reconfirme rezervarea, nerespectarea acestei prevederi permite transportatorului să anuleze rezervarea nereconfirmată.
Dacă pasagerul informează transportatorul asupra intenţiei lui de a călători, sub rezerva disponibilităţii de locuri pe zborul respectiv, transportatorul va revalida rezervările şi va asigura călătoria pasagerului. În cazul indisponibilităţii de locuri pe zborul respectiv, transportatorul va depune eforturi rezonabile pentru a transporta pasagerul la punctul de stopover sau destinaţie.
b) Pasagerul are obligaţia să verifice cerinţele de reconfirmare ale oricărui transportator implicat în călătoria sa. În cazul în care se solicită, pasagerul va reconfirma rezervarea transportatorului al cărui cod figurează în dreptul zborului înscris în bilet.
6. Anularea rezervărilor de către transportator
Atunci când pasagerul nu se prezintă la o cursă, fără să avizeze în prealabil transportatorul, acesta din urmă poate anula rezervările pe zborurile de continuare sau retur. Totuşi, dacă pasagerul avizează în prealabil, transportatorul nu va anula rezervarea pe zborurile de continuare.