Oameni de afaceri care călătoresc între Cluj- București, în topul profilului de pasager pe transport aerian
- Un loc important în segmentul de pasageri îl reprezintă acum și serviciile medicale clujene
București, 15 mai 2025. Anul acesta pasagerul cu numărul 1.000.000 realizat de către Aeroportul Internațional Cluj a fost înregistrat ieri pe zborul RO 643 Bucureşti – Cluj-Napoca al companiei aeriene TAROM.
Între TAROM și Aeroportul din Cluj exista un parteneriat de încredere, construit în jurul uneia dintre cele mai vechi și importante rute interne ale companiei.
Compania națională de transport aerian are cel mai lung istoric de conectare a Transilvaniei cu Muntenia, începând cu perioada intrebelică când LARES, firma pe structura căreia s-a înființat TAROM în 1954 , efectua zboruri de legătură între Cluj, Chișinău, Cetatea Albă și București.
La aproape 100 de ani din acel moment, TAROM continuă să asigure conectivitatea Clujului cu 25 frecvențe săptămânale de zbor și până la 5-6 zboruri zilnice în perioadele de vârf.
Cu ocazia atingerii pragului de 1 milion de pasageri pe aeroportul din Cluj, prin analiza destinațiilor interne din topul său, TAROM a putut genera și un profil al pasagerilor săi ce călătoresc între Cluj și București, prezentat mai jos.
Profil pasageri
• Oameni de afaceri care călătoresc între cele două centre economice
• Turiști care explorează atracțiile culturale și naturale ale regiunilor
• Pasageri care călătoresc în scop medical
• Pasageri care își vizitează familia sau prietenii
“ Segmentele de clienți ai TAROM care accesează transportul aerian către Cluj ne spune foarte multe despre felul în care orașul și comunitatea s-a dezvoltat în ultimii ani. Este clar că aici există un echilibru între atractivitate economică (locul 1 în profilul pasagerilor sunt oamenii de afaceri), serviciile de sănătate, unde observăm creșterea în top a celor care vin la Cluj pentru scopuri medicale și cea cultural turistică”, declară Silvia Teodorescu, purtător de cuvânt al TAROM.


