I M P O R T A N T
REF: Introducerea contactului pasagerilor in Rezervari, in linii SSR CTCE/CTCM/CTCR,
standard format – obligatoriu
In conformitate cu rezolutia IATA 830d si AIRIMP procedures – sectiunea 3.20.1 – Passenger IROP Contact Information, agentii de vanzare trebuie sa introduca in rezervari contactul pasagerului/pasagerilor, in formatul IATA care permite ca aceasta informatie sa ajunga in sistemele companiilor aeriene implicate in itinerariul pasagerului. Companiile vor putea, in cazul unor situatii de IROPs last minute (Irregular Operatins), sa contacteze pasagerul.
Agentul de vanzare (booking source) va introduce in rezervare , in linii de tip SSR:
• CTCE – adresa de e-mail a pasagerului
• CTCM – codul tarii, codul arie daca este aplicabil, numar telefon mobil
• CTCR – daca pasagerul refuza furnizarea contactului, asumadu-si riscul de a nu fi informat referitor la schimbari orar.
Aceste linii SSR se vor introduce in rezervarea pasagerului, in formatul specific fiecarui sistem de rezervari, respectandu-se rezolutia IATA si formatul standard AIRIMP, astfel incat acestea sa ajunga in sistemul companiilor aeriene.
In sistemul de Rezervari Amadeus, formatul standard pentru introducerea liniilor SSR CTCE/CTCM/CTCR in rezervare, este urmatorul:
>SR CTCE – POP.MARIN//YAHOO.COM fara asocierea cu pasagerul
>SR CTCE – POP.MARIN//YAHOO.COM/P1 cu asocierea pasagerului
>SR CTCM – 40744510888 /RO fara asocierea cu pasagerul
>SR CTCM – 40744510888 /RO/P1 cu asocierea pasagerului
– 40 reprezinta codul tarii (Romania) (Obligatoriu)
– 744510888 reprezinta numarul de mobil (Obligatoriu)
– RO reprezinta preferinta pasagerului privind limba in care sa primeasca notificarea (optional)
>SR CTCR – REFUSED fara asocierea cu pasagerul
>SR CTCR – REFUSED/P2 cu asocierea pasagerului
Utilizand fomatul descris mai sus, liniile SSR CTCE/CTCM/CTCR vor fi transmise automat in sistemele tuturor companiilor implicate in itinerariul pasagerului/pasagerilor din rezervare.
ATENTIE : Informarea pasagerilor privind schimbarile de orar care apar in rezervari ( segmente cu status UN,TK, UN/TK) ramane in continuare responsabilitatea agentilor de vanzare -, acestia primind rezervarile afectate de schimbarile de orar in cozi specifice a caror prelucrare corespunzatoare este obligatorie.
Descarca: SSRletter for travel agencies
Nota: utilizati “//” in loc de “ @ (at sign)”, “..” (double dot) in loc de “_” (underscored) si “./” (dot slash) in loc de “–“ (dash), atunci cand este nevoie in adresa de e-mail